esmaspäev, 24. juuni 2024

Võlukunsti Värv

Terry Pratchett

Parameetrid

Esmakordselt avaldatud: 1983

Kirjastanud: Varrak

Tõlkinud: Urmas Alas 1997

Loetud: 29.05-07.06.2024

Formaat: A5

Lk: 200


Tutvustus

Raamatu süžee keerleb kahe tegelase, iseennast hästi tundva läbikukkunud võlur Rincewindi ja Kakslille ümber. Rincewind on lõpetamata kõrgharidusega, sest peale äpardust ülikoolis, kus ta pähe tuli üks kaheksast suurest loitsust, ei jäänud talle enam ükski teine loits meelde. Kakslill on esimene turist Ankh-Morporkis ning Rincewind saab kõrgema käsu ta elus hoida. Hiljem küll käsku muudetakse vastupidiseks, kuid tema seda ei tea. See on põgemislugu, mis tutvustab erinevaid paiku kogu Kettamaailmas. Mida põnevad ja õudusttekitavam olukord, seda enam Kakslill on vaimustuses, ta ei karda, ta küsib hoopis - milleks karta? Ta on tulnud teiselt poolt maailma justnimelt teravaid elamusi otsima, sest ametnikutöö on teda ammendanud. Kaaslaseks on tal talle kõikjale järgnev truu ja tema omanikku ähvardavaid tegelasi ärasööv Pagas ning pildikast väikese deemoniga, fotoaparaadi eellane. Rincewind aga vastupidi kardab aga kõike, kuid tal õnnestub igast olukorrast ainult talle omasel viisil läbi minna. Rincewindile tundus, et turist on idioodi sünonüüm.


Lugu jaguneb neljaks alajutustuseks, kahel esimesel on ees proloog: 

  1. Võlukunsti värv

  2. Kaheksa Lähetamine

  3. Küü võlu

  4. Ääre peal


Peategelased satuvad erinevatesse Kettamaailma kohtadesse, kus neid ootab ees paras kogus seiklusi. Nad kohtavad teel ka enda ajutist abistajat, kes leiab oma elu mõtte.


1/4: Võlukunsti värv

Loetud: 29.05-02.06.2024

Tegelased

Peategelased

  • Rincewind – äpardunud võlur. Kõhn, nagu enamik võlureid, selja tumepunane mantel, millele olid tuhmunud tsekiinidega tikitud üksikud müstilised sigiilid. Teda oleks võinud pidada nõia õpipoisiks, kes on meistri juurest ära jooksnud trotsist, igavusest, hirmust ja heteroseksuaalsuhete maitsmise ahvatlusel. Kummatigi oli tal kaelas kett pronksist kaheksanurgaga, mis tähendas, et ta oli lõpetanud Nähtamatu Ülikooli /-/. pärast ühte äpardust – jäänud mällu alles ainult üks loits ning ta teenis nüüd linnas elatist juhuotsetaga, seda põhiliselt oma loomupärasele keeleandele toetudes. Tavaliselt vältis ta tööd, kuid paistis silma oma terava taibuga, mis mõnel ta tuttaval närilise hammastega seostus. (Lk 17)

  • Kakslill – neljasilme turist, väike ja kõhn mehike, kandis kummalisi rõivaid, mingeid põlvpükse ja särki, mille eredad värvid sobisid üksteisega nii halvasti, et see riivas Tõhu tundlikke silmi isegi poolpimedas (Lk 10)

  • Homunkulus – fotoaparaadi tegelane, paharet

  • Pagas – mõtlevast pirnipuust kirst. Truu, järgneb Kakslillele ükskõik kus too on, tegelikult võtab ta omaks ka Rincewindi ja kui see on lähemal, jookseb tema järele. Sööb oma kaitse all olevate tegelaste ähvardajad ära. Palmilehe suurune mahagonipunane keel, hambad ja väga palju jalgu on tal. Mõtlev pirnipuu kasvab vaid põlismaagia aladel

  • Metslane Hrun – ajutine abistaja, oskab hästi võidelda ja tegutseb alguses raha nimel. Lõpuks leiab naise ja jääb paikseks


Juhuslikud kuulajad, ühtlasi vargad ja kangelased

  • Tõhk 

  • Nabamaa Bravd


Ankh-Morporki asukad

  • Pime Hugh – kerjus, rahamaias abistaja

  • Vigane Wa – kerjus

  • Ymor – l varas

  • Stren Withel – paremuselt II varas, Ymori parem käsi

  • Kass Gorvin – varas vaatluspunktis 

  • Broadman – “Katkise Trummi” paks kõrtsmik Lühikese tänava lõpus

  • Sametjalgne Zlorf – mõrtsukas, Mõrtsukate gildi vanem

  • Grinjo – Zlorfi kambast

  • Urmond – Zlorfi kambast

  • Rerpf – Messingsilla juures oleva taverni “Ägava Vaagna” omanik, Kaupmeeste ja poodnike gildi asevanem

  • Vana Fredor – “Karmiinkaan”


Ankh-Morporki võimukandjad

  • Ankh-Morporkii patriits

  • Gophral Üheksa Pöörlevat Peeglit – Suurvesiir 


Teised tegelased

  • Surm

  • Trollid

  • Kuldse Keisririigi keiser

Kohad 

Ankh-Morpork oli kaksiklinn ning regiooni kõige tähtsaim punkt Rõngassaare piirkonnas. Ankh oli linna jõukam pool ja asus hommikupäikse pool, Morpork vastupäevakaldal ja oli peamiselt agulitest koosnev linnaosa. Neid kahte eraldas Ankhi jõgi, kus asus palju kaisid. Linna kaitses linnamüür ja välja sai väravate kaudu: 

  1. Deosili värav

  2. Jõevärav

  3. Vastupäevavärav – “Katkise Trummi” kõrtsile kõige ligemal olev värav

  4. Nabavärav



Ankh-Morporkis, peamiselt siis Morporki poolel

  • Kesklinn

  • Kaid

  • Seitsmekäelise Seki tempel

  • Hooraaugud

  • Katkiste Kuude väli

  • Mõrtsukate gild – Gildi vanem on Sametjalgne Zlorf

  • Filigraani tänav

  • Lühike tänav – Linna üks kõige pikemaid tänavaid 

  • “Katkine Trumm” – Kõrts, kust kõik alguse sai

  • Väikeste jumalate tempel – Sellel on gongitorn

  • Võlukunsti kvartal

  • Nähtamatu Ülikool – aega ja ruumi ületav linnak, mis ei asu kunagi täpselt siin ega seal


Kohad mujal Kettamaailmas

  • Naba – Pakaseline paik

  • Päripööra Ledracki mäed

  • Servamaa

  • Trobimaa, be Trobi saared

  • Pruunid saared – seal elavad metslased

  • Vastukaalu-Manner = Agathea kesririik – asub Kuldses Keisririigis. Selle suurim linn on Bes Peargici. Punase Kolumbuse linnaosa. Manner asub Pruunidest saartest edasi purjetades nädalajao kaugusel. Linnas on Rõngasmeri – Rõngasmere äärsed linnad, lk 17 – piirkond, kus asus ka kaksiklinn Ankh-Morpork

  • Vastupäeva ookean – Eraldab Vastupäeva-mannert

  • Kimäärimaa

  • Gonimi

  • Ecalpon

  • Psephopollol – 500 miili kaugusel kaksiklinnast

  • Chrim – linn Ankh-Morporki juurest, kaldapealsest teest edasi

Süžee

Lugu räägitakse siin tagantjärgi Tõhule ja Nabamaa Bravdile.Turist Kakslil tuli kaksiklinna Vastukaalu-Mandrilt läbi Pruunide saarte inspireerituna vanadest lugudest ning otsis õudusi ja kõrtsikaklusi, kangelasi ja seiklejaid, teda huvitas Valgetera Heric, Metslane Hrun, Nabamaa Bravd ja Tõhk. Laevaga linna jõudnud turist otsis juhatust: Juhatage mind, palun, hotelli, majutuspaika taverni…, sattus kohe varaste otsa. Rincewind sai turistiga “Katkises Trummis” jutule trobi keeles, mida mõlemad oskasid. Kaksiklinna mõistes rikas Kakslill palkas võluri endale giidiks, kuid ka linna patriits luges talle sõnad peale.


Algul soovis Vastukaalu-Manner, Kuldse Keisririigi keiser, et Kakslill jääks ellu, hiljem aga otsust muudeti – sooviti, et ta sureks. Vastukaalu-Mandriga pidas linna patriits sidet albatrosside abil. Ankh-Morporkist anti vastavad ja vastuolulised korraldused mõneajase vahega: Rincewindile anti algul kohustuseks Kakslill elus hoida, mõrtsukate gildile aga mõni aeg hiljem Kakslill kõrvaldada – inimesed püsigu seal, kuhu nad on pandud. 


Samal ajal võttis turist kõike näitemänguna ega saanud kuidagi olukorra tõsidusest aru. Ehkki Rincewindi ja Kakslille teed läksid segaduse käigus linnas lahku, võttis võlur end kokku ja läks turisti päästma. Vargad tahtsid Kakslille röövida, mõrtsukad tappa ja Rincewind ta päästa. Kakslill ise tahtis kõike pealt näha. Samal ajal ootas Surm kannatamatult, et Rincewindi elutee lõppeks, aga võlur muutis oma otsuseid viimasel hetkel ja seetõttu ka pikendas oma päevi. 


Kakslill müüs kõrstiomanikule maha kindlustuse, vedas kihla, “et see ei lähe põlema”, Broadman tahtis kõrtsi ise süüdata, kuid Surm sai ka tema kätte. Leegid levisid üle kogu linna, tollilaos plahvatas õli, maha põles kogu Ankh-Morporki linn, hiljem see ka ujutati üle jõe poolt. Turist ja võlur pagesid linnast Chirmi poole mööda Ankh-Morporki–Chirmi maanteed ning said kokku Tõhu ja Bravdiga, kellele võlur rääkis veini eest loo, sest Kakslill oli teadvuseta.Bravd ja Tõhk pidasid võlurit segaseks, arvasid, et ta oli elavhõbedaaurudest sassi läinud. Tõhk varastas Kakslillelt õiget aega ütleva ketta, kus sees elas ajadeemon, kuid see läks tugeva plõksuga kinni ja Tõhk viskas selle maha, kus see purunes, kuid ta eitas kõike. Kaks kangelast sõitsid koos Ankhi poole.

2/4: Kaheksa Lähetamine 

Loetud: 03.06.2024

Tegelased

Peategelased

  • Rincewind

  • Kakslill

  • Pagas

Jumalad

  • Pime Io ehk Isand?? – Silmade asemel nahk, teises kohas mitmeid silmi
  • Offler – Krokodillijumal
  • Zephyros – Kerge tuulevinu jumal
  • Saatus – Vanapoolne muhe meesterahvas, silmad paistsid nagu augud universumis
  • Emand
  • Juhus
  • Öö
  • Ettemääratus

Teised

  • Surm

  • Hingesöödik, Hingesulataja

  • Druellae – Nümf, drüaad – paljas, kaelas medaljon, pikad juuksed, mis meenutasid sammalt. Rohelised pupillid

  • Drüaadid – Puurahvas, kes suri välja sajandeid tagasi. Puuga seotud rahvas – kui puu sai viga, said ka nemad haavata

  • Metslane Hrun – Rõngassaare lohetapja, palgasõdur, sangar, templirüüstaja, tänavakakleja. Musta juuksepahmakaga, üllatavalt väikese peaga, puutüve meenutava kaelaga, lai ring, paremas käes must võlumõõk Kring, leopardinahast niudevöö, muidu alasti, kuldse käe- ja jalavõrud

  • Kring – must võlumõõk

Kohad 

Kettamaailmas

  • Servakosk – koht, kust Ketta mered lakkamatult üle Ääre kosmosesse langevad

  • Servakaar – 8-värviline vikerkaar Kose kohal veeauruses õhus. 8. värv on oktariin – tekib ereda päikesevalguse hajumise käigu tugevas maagiaväljas

  • Naba – 10 miili kõrgune roheline jäätorn, mis kerkib üle pilvepiiri. Selle tipul Dunmanifestini Kuningriik – Ketta jumalate asupaik



  • Dunmanifestini Kuningriik – Ketta jumalate asupaik Naba tipul

  • Howondomaa mets

  • B’Ituni palee – Paleest 3. päeva kaugusel

  • Ankh-Morporki–Chirmi maantee – valge, looklev, 30.kolmikmiili pikkune auklik, kivine teelõik tõuseb spiraalina mööda mäekülgi üles, köitest punutud sillad, mille all liaanid ja kurstik

  • Bel-Shamharothi tempel Hingesöödiku ehk Hingesulataja 8-külgne tempel, 1000 sammu kaugusel Naba pool metsasüdame suunas eksimiskohast

  • Oktaav – Universumi Loojale kuulunud nõiaraamat

Süžee

Jumalad mängisid täringuid ja otsustasid veidi nalja teha ning saata Rincewindi ja Kakslille teele väikse takistuse. Rincewind ja Kakslill ratsutasid kui ühtäkki kohtusid 5m mägitrolliga, kelle Rincewind tappis, kuid enne jõudis Kakslille hobuse külje katki tirida kui lagunes kiviks. Mägitroll oli Jumalate poolt saadetud.


Segaduse käigus läksid teelised lahku. Kakslill ajas põgenedes liikvele karu ja hundid, kes kohtusid hiljem Rincewindiga. Kakslill läks edasi Bel-Shamhorothi templi poole, 1000 sammu kaugusel 


Kõigepealt lõpetas karu Rincewindi hobuse, põgenedes sattus aga Rincewind kokku hundikarjaga ja ronis nende eest puu otsa. Puu otsast kukkus huntidele peale vaablasepesa ja Rincewindi ootas jälle Surm, kes lootis, et võlur kukub puu otsast alla. Seda siiski ei juhtunud. Sekkus nümfiks kehastunud Jumalanna Emand, kes elas puu sees palees. 


Rincewind võeti muidugi vangi, sest ta tegi puule haiget. Drüaadid tahtsid pärismaagia abil näidata, kuidas läheb Kakslillel Bel-Shamharothi templis. Eest leidsid nad aga Metslase Hruni, kes oli läinud varanduse jahile.Peale väikseid sekeldusi, mille käigus haaras valvur võluri kapuutsist ja tõmbas tal selle seljast, pani Rincewind jooksu võluvälja keskpunkti suunas, mis kandis ka teda templisse.Hrun ja Rincewind ilmselt tunnevad üksteist varasemalt. Igatahes öeldakse välja võlusõna “kaheksa”, mis käivitab Hingesööja tegevuse. Rüseluse peatab pildikast, välk mõjus Bel-Shamharothi koletisele peletavalt, ajas kombitsad sirgu ja kadunud ta oligi. Kuid koos tema kadumisega hakkas ka kogu palee lagunema. Hruni hobune aitas neil põgeneda. Saatus kaotas selle partii Emandale. Surm oli pahane, et Rincewind taaskord pääses.

3/4: Küü võlu

Loetud: 04.06.2024

Tegelased

Peategelased

  • Rincewind

  • Kakslill – Õpipoiss arvemeister Üheksakõrre juures

  • Kimäärimäe Hrun

  • Võlumõõk

  • Üheksakõrs – Kakslille välja võlutud lohe

  • Pagas – Vaskvitstega



Hierarhia: Vanad ja kõrged, Jumalad, Kettamaailma elanikud


Teised

  • Liessa Küükäskija – Punapäine võlur, tappis oma isa

  • Greicha Esimene – Liessa isa – surnud vana mehe hing, tütar mürgitas ta, peres tavapärane võimavahetuse meetod. Hing oli alles, sest võluritele pidi Surm alati isiklikult järgi tulema, lõpuks ta jõudis ka Küümäele, kaks kuud peale mehe mürgitamist

  • Pronksine Psepha – Lohe

  • K!sdra – Loheratsur

  • Lio!rt – Loheisand, Liessa vend

  • Liartes – Liessa vend

  • Kimäärimäe Codice – tappis 200 a tagasi viimase lohe

  • Surm

  • Dr. Rjinswand – Tegelane lennukis, 3. a, vallaline, sündinud Stockholmis, üles kasvanud New Jerseys, tuumareaktorite lahknemisoksüdatsiooninähtuse spetsialist

  • Jack Zweiblumen – Dr. Rjinswandi hoolealune

Kohad 

  • Küümägi – Lohekodu, koopasuud asusid 2 jardi platoost allpool, korrapäraselt. Kõrge võluindeksiga paik, ennemuistse tugeva võluväe järelmõjul. Küümägi asus Lohemaal. Jalam 20 jardi lai

  • Klatchi džungel

  • Mithose savilademed

Loits

Ashonai Ebiris Urshoring Kvanti Phythan N’guard Feringomalee (1 sõna jäi puudu)

Süžee

Rincewind saab aru, et nad on kõrge võluindeksiga paigas ja seltskond plaanib lahkuda. Neid peavad kinni aga Lohedega sõitvad ratsanikud, kes viivad reisijad Küümäele, kõigepealt Kakslill ja Hrun, hiljem ka Rincewind. Kui esimesed pisteti kongi, siis Rincewind läks vabatahtlikult-sunniviisiliselt võlumõõga sunnil sõpru päästma ning mäel olles võitles ühe vennaga lohede rippumis-puhakamiskoopas rippudes ise – nagu ka kohalikud – pea alaspidi rõngaste küljes, konksudega saapad jalas. Võitlus läks hästi senimaani kuni ta rõngas laest lahti murdus. Hrun ja Kakslill olid algul samas kongis, kuid Liessa kutsus Hruni endaga kaasa pakkudes talle võimalust tappa ta kaks venda ning saada vastutasuks ta ise koos Küümäega. Samal ajal oli kongist pääsenud Kakslill tänu oma lohele. Kõik Küümäe lohed on võlujõu tulemus, sisuliselt kujutlusvõime vili juhul kui kujutleja on teadvusel. Kakslill oli juba väiksest saadik lohedest vaimustuses ja mõtles kongis lohe peale ning see võttiski kuju. Teel lohede ruumi kohtasid Kakslill ja tema lohe Üheksakõrs Liessa isaga, kelle peas minevik tulevikuga sassis ja rääkis kui fenomenaalselt Kakslill oma sõbra Rincewindi ära päästis. Seepeale läkski Kakslill võlurit päästma ning püüdis ta kinni kui too kukkus. Hrun leidis Liessas oma elu mõtte ja oli naise ettepanekuga nõus. Kakslill ega Rinckewind seda ei teadnud ning läksid alguses Hruni päästma, kes oli sellest väga häiritud. Liessa ajas oma tulevast meest teise lohe seljas taga. Lohe seljas sõitsid nad koos läbi hõreda õhu seni kuni Kakslill minestas ja ka Üheksakõrs kadus. Hrun langes Liessa lohele, naine suudles teda ja läinud nad olidki. Meelemärkuseta Kakslill ja teda ümbert kinni hoidev Rincewind üritas sõpra teadvusele tuua, kuid asjatult. Alla langedes hakkas ta ise lohedest mõtlema, kuid mõtles välja hoopis tuleviku ja lennuki. kuhu ilmus mõni hetk hiljem ka Pagas. Tasakaal aga taastati ning kolm tegelast sattus tagasi oma aegruumi, kuid TWA lennuk oli ju liikunud ja nii ka nemad – mitusada miili horisontaalselt ja 7000 jalga vertikaalses.


4/4: Ääre peal

Loetud: 06-07.06.2024

Tegelased

Peategelased

  • Rinckewind

  • Kakslill

  • Pagas – Algelise loomuga, täiesti ajuvaba, mõrvalikult meelestatud kigi suhtes, kes tema peremees ähvardasid. Saab eksisteerida kuna on maagiat – kui seda poleks, hääbuks see iseenesst

Teised

  • Kuldsilm Hõbekäsi Dactylos – Käsitööline, kes oli iga töö järel endast midagi kaotanud: silmad, käe, lõpuks elu

  • Tethis – Meretroll. Enne siia maailma jõudmis oli ta lihamees ja käis maismaapurjekaga jahti pidamas. Teised jahikaaslased hüppasid sõidukist välja, tema aga jäi jahti ja kukkus üle ääre. Kannatab kroonilise tõusu ja mõõna käes – kasvab ja kahaneb.

  • Piraadid

  • Lendaja “Vinge Reisimees” – Pronkslaev, 20 jalga läbimõõt

  • Urabevede – Kusagil Kettal elav rahvas, kelle nahk on tumepruun

  • Klatšid – Kusagil Kettal elav rahvas, kelle nahk on sinaasmust, Monsuuridest kimbutatud

  • Monsuurid – Kusagil Kettal elav rahvas,kes kimbutas klatše

  • Marchesa – V järgu võlur, nahk must, juuksed, kulmud ja suu ümbrus kuukarva

  • Gerhartra – Võõrusmeister. Pikk, kõhn, kareda häälega, rõõmus, lahke vana mees. 

  • Saatus ja Emand olid kaks jumalat, kes ajasid külmavärinad peale. Ankh-Morporkis oli Saatusel väike raskepärane tinatempel

  • Emand – Kõige loomise ajaloo vägevaid jumalanna. Ankh-Morporkis talle templit polnud, sest ta seda ei tahtnud ise – teda ei tohi nimetada muudmoodi kui Emand, teda ei kutsuta, ta tuleb ise kui teda on vaja – kui tuleb, seda otsustab lõpuks tema.

  • Teised jumalad olid ülemõõduliste inimeste moodi

  • Surm – Surma hobune on valget värvi, karmiinpunaste silmadega

  • Skrofuloos – Deemon, kelle Surm saatis Rincewindile järele, sest tal oli endal Pseudopolises tänaval kõndimisega tegemist

  • Suur Maailmakilpkonn Liigist Chelus galactica

Kohad 

Kettamaailmas käib Päike koos temaga, kui pole Ketta peal, siis on Kilpkonna juures. Elevantidel on rubiinpunased silmad. Kaasas on ka Kuu 

Kus nad olid

  • Krulli Kuningriik

  • Krull – Suur saar, mägine, metsa siin-seal, valged hooned, serva pool järk-järgult kerkis, ulatus üle Ääre. Serva pool muutus saar kitsamaks. Suurima linna nimi samuti Krull. Sealne palee oli kaljust välja tahutud. Krullis oli riigi piiril suur poolringikujuline amfiteater, suunaga Serva poole

  • Servakosk

  • Servakaar – topelt vikerkaar, millel oli 8 värvi, viimane tundus Rincewindile roosa-lilla-rohekas

  • Piirnoot

  • Kaljusaar

  • Pitchiu haud


Mujal Kettamaailmas

  • Suure Nefi valgustammid – Suur Nef oli kõrb, dehüdreeritud ookean

  • Gorunna lõhe – Kuristik Ketta pinnas

  • Pseudopolis – Valge Katk möllab seal


Mujal Universumis

  • Bathyse-maailm – Nagu Kettamaailmgi, aga seal elas mererahvas, tsivilisatsioonid kolmes ookeanis, mis katsid korrapäratult sealset ketast.

Süžee

Võlur ja turist olid sattunud ketta äärealale, Krulli Kuningriiki ning hulpisid lennukiosa peal vees. Rincewindil oli suur hirm üle ääre kukkuda, kuid seda ei juhtunud, nad jäid kinni Piirnoota, mida valvasid 380 väikesaart, olgu tehislikku või olemasolevat. Meri varustas kõigega: söök, jook, vajalikud orjad. Kõik Piirnoota sattunud hinged võeti üldjuhul orjadeks. Nii oli juhtunud ka nende abistajaga, kes oli teisest maailmast üle ääre kukkunud. Kuivõrd ta oli vesi-troll, jäätus ta kosmoses lihtsalt ära, kuid tema liik elab selle üle.


“Vihkamisest pole kasu,” ütles Rincewind. “Kartus on külgetõmbav jõud, täpselt nagu armastus /-/” Lk 170


Ta mõtles: ma olen näinud põnevust, ja ma olen näindu igavust. Ja parem neist on igavus. Lk 171.

Krulli kuningriik oli teadmistenäljas – nad tahtsid teada, mis soost on suur maailmakilpkonn, mistõttu aastatepikkuse töö tulemusena lasid meistril välja mõelda ja orjadel ehitada omamoodi kosmoselaeva ning vajasid sinna kahte pilooti. Saatus oli kokku leppinud, et nendeks saavad olema Kakslill ja Rincewind. Nad ei tahtnud seda sugugi teha. Samal ajal tuli Pagas otsima oma võlukunstnikke.

Emand ilmus nende võõrustusele, selgitas olukorda. Võlur ja turist põgenesid, ent nad jõudsid ikkagi samasse ruumi, kus oli too kosmoselaev ning panid skafandrid selga. Sinna ilmus ka Tethis, kes ronis koos Kakslillega masinasse “Vinge Reisimees” ning nad sõitsidki üle ääre alla. Rincewind jäi rippuma Serva kohal olevasse puusse, kuhu tuli järgi talle Surma saadetud deemon. Kuid Võlur hüppas alla